Universitetet i Oslo avlyser forelesninger

All undervisning med over 100 deltakere, skal skje digitalt fra i morgen, ellers avlyses de, opplyser universitetet på sine nettsider.

UiO avlyser ex.phil-forelesninger og doktorpromosjon.

I tillegg stenges studentkjellerne, melder Universitas.

Det humanistiske fakultetet ved Universitetet i Oslo (UiO) har avlyst exphil-forelesningene inntil videre, melder VG.

Studentene som følger kurset Exphil03, fikk beskjed om avlysningen tirsdag kveld. Avlysningen vil trolig også gjelde resten av semesteret. Det vil bli lagt ut podkast på de forelesningene som gjenstår.

Pressekontakt Karen Haugland ved Det humanistiske fakultet bekrefter opplysningene overfor VG, men ønsker ikke å gi ytterligere kommentarer på nåværende tidspunkt.

Sent tirsdag ettermiddag anbefalte Folkehelseinstituttet at arrangementer med mer enn 500 deltakere avlyses eller utsettes.