NTNU-formulering fikk oppmerksomhet i USA

Flere amerikanske nettsteder skriver at NTNU rakket ned på helsevesenet i USA.

NTNU viste først til USAs dårlige helsevesen, men fjernet karakteristikken etter hvert.

Da NTNU i helga sterkt rådet studenter i utlandet til å reise hjem til Norge, hadde de følgende formulering:

« This applies if you are staying in a country with poorly developed health services and infrastructure and/or collective infrastructure, for example the USA

Denne karakteristikken av det amerikanske helsevesenet har fått omtale i flere medier, blant annet Fox News og Huffington Post.

Førstnevnte har følgende overskrift:

« Norwegian university bashes US in coronavirus travel guidance»

Fox News har også bitt seg merke i at henvisninga til USA ble fjernet av NTNU etter ei stund. Dette førte igjen til kommentarer i sosiale medier, skriver nettstedet.

« Yeah, the original post was better. Those in the USA know their healthcare system is broken. It’s nice to hear other people say it», skrev en Facebook-bruker.

En annen kommenterte på følgende vis:

« Omg why did you edit the most accurate part out?! Get your people out of the US lol it’s probably the worst place to be right now

Les alle UAs saker om koronaviruset her.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.