Hverdag  i provinsen etter fusjonen

Det er første dag på jobb på Rotvoll i 2017. Jeg skal bytte kontor senere i januar, og leter derfor etter vaktmesteren for å få noen råd rundt flyttingen.

Publisert Sist oppdatert

Men nei, vaktmesteren på Rotvoll sluttet til jul. Skal man ha vaktmester nå, må man bestille det sentralt, sies det. Jeg får dog en lenke som skal brukes for å melde fra om behov på selve flyttedagen, uten at det hjelper meg nå. Ja vel, tenker jeg, men jeg kan i det minste rydde på kontoret og hive noe av rotet som har samlet seg gjennom årene. Jeg trenger søppelsekker og leter derfor etter en vasker, men nei, for tiden er det ingen vaskere på Rotvoll. De som var før, hadde en kontrakt som gikk ut 22. desember, og vi er ikke tildelt noen nye vaskere foreløpig. Det finnes altså ikke en eneste vasker på hele campus, og ingen vet når noen vil komme heller. Jeg legger den forespørselen til side. Vel, vel, neste steg er å finne ut hvordan PC en skal flyttes når jeg bytter kontor. Det finnes ikke it- folk på campus akkurat nå, de kommer ved behov, så der kommer jeg heller ikke videre. Jeg gir opp å flytte, og går over på planlegging av undervisningen neste uke. Timeplanen er klar, men av ulike årsaker trenger jeg et par ekstra rom den første uka. Vår campus ligger ikke inne i NTNU sitt rombestillingssystem ennå, men vi har vårt eget bestillingssystem, Timeedit. Det har fungerte frem mot jul, men nå er det umulig å komme inn i. En epost fra en i den lokale administrasjonen forklarer at det er spurt om når Timeedit vil komme opp og gå, men noe svar er ikke kommet. Så det blir ingen rombestilling på meg. Ja, ja, da er det bare å skrive videre på artikkelen jeg holder på med og håpe at det går bedre med flytting og rombestilling i morgen. For det gjør det vel? Eller?