"Gode hoder" nominert ved NTNU
NTNU er nominert til Hedersprisen for godt design 2010 for sin rekrutteringskanpanje ”Gode hoder.” Det er Norsk Designråd som deler ut prisen.
Statoil, NTNU, Kongsberg Maritime og Synfiber er årets fire nominerte til den høythengende Hedersprisen for god design 2010. – Det er både gledelig og svært viktig at de bransjene som er viktigst for norsk verdiskaping i fremtiden også viser seg å være dyktigst på design, sier Eline Strøm-Gundersen i Norsk Designråd i en pressemelding.
Da NTNU skulle utvikle en ny kampanjeprofil visste de selv mye både om hva de ville kommunisere og hvordan, men de trengte fagkompetansen et designbyrå kunne tilby for å utforme en sammenhengende og helhetlig kampanje.
Seksjon for rekruttering og opptak ved NTNU har sammen med designbyrået holdt i utviklingen av kampanjen helt fra start til mål. De forskjellige studenttypene er utgangspunktet for å jobbe ut konsept og kommunikasjon og definere kanaler. Virkemidlene for å nå de ulike gruppene er forskjellige, for de gode hodene NTNU ønsker seg som studenter finnes overalt.
Hedersprisen blir delt ut for 10. år i år.