Norske studenter har kjempet om å være de beste konsulentene for klesmerket Moods of Norway. Blant finalelagene fra NTNU, BI Oslo og Norges Handelshøyskole i Bergen, stakk studentene fra NHH av med seieren.
Dette var sjette gang KPMG arrangerte en slik case-konkurranse. Oppgaven gikk ut på å finne ut hvordan Moods of Norway kan utvide og satse internasjonalt. Lagene fikk tre timer på å løse oppgaven.
– Oppgaven lå veldig nært et prosjekt de kunne hatt hvis de var ansatt i KPMG, så konkurransen er veldig relevant i forhold til det faktiske arbeidslivet, sier administrerende direktør Stein-Ragnar Noreng i KPMG i en melding fra Newswire.
Vinnerlaget fra NHH fikk 20 000 kroner, og kvalifiserte seg for deltagelse i den internasjonale finalen i Case Competition i Athen i april. For KPMG er caseløsning et virkemiddel for å bli bedre på rekruttering. Det er langt vanligere i USA og andre land, enn i norske utdanninger.
– Dette er en unik mulighet for studentene til å vise seg fram. Det gir oss større mulighet til å se hvem som er de dyktigste. Vi ser hvordan de takler å jobbe under press, hvor kreative de er og hvordan de jobber i team. Vi får sett mye mer her enn i en ordinær intervjusituasjon, sier Noreng.
SE VIDEO: Fra case-løsningen