Postdoktorer skal få forlengelse på linje med stipendiater

Under torsdagens styremøte ble det kjent at departementet mener postdoktorer skal behandles på samme måte som stipendiater.
Onsdag kveld skal Kunnskapsdepartementet og fagstatsråd Henrik Asheim ha sendt brev til NTNU om at postdoktorer skal behandles på lik linje med stipendiater når det gjelder eventuell forlengelse. 
        
            (Foto: KRISTOFFER FURBERG)

Onsdag kveld skal Kunnskapsdepartementet og fagstatsråd Henrik Asheim ha sendt brev til NTNU om at postdoktorer skal behandles på lik linje med stipendiater når det gjelder eventuell forlengelse.  Foto: KRISTOFFER FURBERG

- Jeg fikk et brev fra Kunnskapsdepartementet i går kveld hvor de sto at postdoktorer skal få forlengelse på lik linje med stipendiatene, sa NTNU-rektor Anne Borg under torsdagens styremøte.

Bakgrunnen var spørsmål fra styremedlem Ewa Morsund om hvorvidt det foreligger planer for hvordan postdoktorene skal behandles, og om det ligger planer der på lik linje med planene for stipendiatene.

- Det er svært få stipendiater som har søkt om forlengelse, kunne prorektor Bjarne Foss fortelle under styremøtet.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

UA vil gjerne ha dine kommentarer. Kommentarer fra anonymiserte brukere og kommentarer med personangrep vil bli slettet. Kommentarer som inneholder lenker må godkjennes manuelt. Det kan derfor ta noe tid før slike kommentarer dukker opp i kommentarfeltet.
comments powered by Disqus
Siste fra forsiden

Professor ved UiB tiltalt for å ha levert falske reiseregninger

En professor ved Universitetet i Bergen er tiltalt for grovt bedrageri.

Rekordlav flytende rente hos Lånekassen

Fra 1. september vil den flytende renta på studielån ligge på 1,539 prosent. Så lav har den aldri vært før.

Digital fotoautomat skal opprettholde smittevern på campus

En nettbasert løsning skal hindre kø blant studenter og ansatte som trenger adgangskort til semesterstart.

Ytring:

Kan vi gjøre Norges framtid til NTNUs sommervisjon?

NTNU-tankesmien bør ikke bare studere virkeligheter, men få nye virkeligheter til å oppstå, skriver Arne B. Johansen.