Studentleder i Bergen melder seg på lederkampen i NSO

Studentleder i Bergen, Håkon Randgaard Mikalsen, melder seg på i kampen om å få lede Norges studenter. Med det er han den fjerde lederkandidaten.

Håkon Randgaard Mikalsen. - Det handler om at NSO har mulighetene til å være min generasjons viktigste premissleverandør og en viktig stemme i debatten, og på den måte være med å påvirke unges framtid, sier han.

Valgkampen hardner til blant studentene, og så langt har sju kandidater meldt seg til å bli en del av neste års arbeidsutvalg i Norsk studentorganisasjon. Fire lederkandidater og tre til andre verv.

20. - 22. april avholdes landsmøtet i Norsk studentorganisasjon (NSO). Der skal det blant annet velges ny ledelse i organisasjonen.

Torsdag, ble det i en artikkel i studentavisa Studvest , kjent at en fjerde lederkandidat meldte seg på i kampen om å bli leder i NSO. Han heter Håkon Randgaard Mikalsen, og er i dag leder i Studentparlamentet ved Universitetet i Bergen. I tillegg har Ida Austgulen (HVL), Kai Steffen Østensen (UiA) og Marte Øien (NTNU) stilt til vervet.

I tillegg har OsloMets Sunniva Braaten, NTNUs Stein Olav Romslo og NTNUs Jone Trovåg stilt til arbeidsutvalget.

Leder for studentparlamentet ved Universitetet i Bergen, Håkon Randgaard Mikalsen, håper at hans engasjement vil smitte over på resten av organisasjonen.

- Først og fremst så kan jeg bidra med engasjement, det er det som driver meg og gir meg lyst til å stille. Jeg tror vi har en viktig jobb og en god mulighet ti lå slippe til med våre perspektiver om hvordan samfunnet skal være, sier han til Khrono.

På spørsmål om hvorfor han vil lede NSO, svarer han:

- Det handler om at NSO har mulighetene til å være min generasjons viktigste premissleverandør og en viktig stemme i debatten, og på den måte være med å påvirke unges framtid, sier Mikalsen.