Åpner koronatelefon for NTNU-studenter

Nå kan bekymrede studenter ringe Sit for råd og svar på spørsmål.

Publisert Sist oppdatert

Denne uken åpnet Sit (Studentsamskipnaden i Gjøvik, Ålesund og Trondheim) en egen bekymringstelefon for studenter. Hit kan studentene ringe for å få råd eller prate om sine bekymringer rundt covid-19, skriver ntnu.no/nyheter.

Prøver ut tilbudet

– Telefonen prøves ut i noen uker for å sjekke behovet. Hvis det viser seg å bli stor pågang kan tjenesten videreføres, og da kanskje også med helsepersonell, forteller Gustav Østerberg Øverli, direktør for velferdstjenester i Sit, til ntnu.no.

Psykososiale problemer

Rådgiver i Sit, Marianne Karlsen, forteller at Sit opplever at mange av studentene har forskjellige utfordringer i kjølvannet av koronasituasjonen, som ikke nødvendigvis handler om bekymring for smitte. Mange samtaler handler om de psykososiale sidene ved situasjonen.

485 04 650 det er det samme telefonnummeret som ble brukt i vår, da Sit opprettet linjen første gang. Linjen er åpen mellom 10 og 12 hver dag.

Powered by Labrador CMS