Fem nye smittetilfeller ved NTNU

En bekreftet smittet ved NTNU på Dragvoll, og fire ved NTNU i Gjøvik.

Ytterligere fem NTNU-studenter har i løpet av helgen fått påvist Covid-19.

I en melding på NTNUs intranett skriver universitetet at det fredag ble påvist smitte hos en student ved Det humanistiske fakultet. Vedkommende deltok på forelesing på Dragvoll onsdag 21. oktober, og medstudenter har ifølge intranettet fått beskjed om at de må gå i karantene og teste seg.

Videre melder NTNU i Gjøvik at det fredag og lørdag kom meldinger om totalt fire smittede studenter, hvorav to har vært på campus i forrige uke. De to siste som er bekreftet smittet er nærkontakter av et tidligere kjent smittetifelle, og var allerede i karantene da de fikk påvist smitte. 80 personer må i karantene som følge av de to første smittetilfellene, mens de to sistnevnte nå er i isolasjon.

Etter at det tidligere i forrige uke også ble rapportert om ytterligere to tilfeller i Gjøvik følger stedlig beredskapsledelse situasjonen tett.

«Denne uka vil det bli noe nedringer i aktiviteten på campus. Noen studenter vil få mer digital undervisning, mens andre fortsetter som før. Det blir også utplassert vektere som skal minne ansatte og studenter om å følge smittevernreglene» skriver NTNU i meldingen.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.