Volda-dekan midlertidig omplassert

Audhild Gregoriusdotter Rotevatn omplasseres til en stilling i høyskolens ledelse mens det arbeides videre med å bedre arbeidsmiljøet.

Medieavdelingen ved Høgskulen i Volda har fra og med mandag av ny midlertidig dekan.

sine nettsider skriver Høgskulen i Volda at det er dosent Odd Ragnar Hunnes som fra og med mandag 12.august er konstituert som dekan ved Avdeling for mediefag.

Han tar over jobben til Audhild Gregoriusdotter Rotevatn som midlertidig omdisponeres til den sentrale ledelsen ved høyskolen.

Bakgrunnen for omplasseringen er en misnøye med ledelsen, noe som ble kjent gjennom en arbeidsmiljøundersøkelse tidligere i år.

Til Dagens Næringsliv har Rotevatn gjennom sin advokat sagt at hun ikke mener det er rettslig grunn til å omplassere henne, og hun tar derfor forbehold om videre skritt i saken.

Til Khrono sier Johann Roppen, rektor ved høyskolen, at saken foreløpig ikke er ferdig behandlet.

- Det som er viktig å få frem er at arbeidet med å bedre arbeidsmiljøet holder frem, så det er ikke en sak som er ferdig nå, sier han og legger til at ledelsen i det lengste forsøkte å dra i land en frivillig ordning i stedet for omplassering, men at dette ikke lot seg gjøre.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.