Vil bli nestleder i NSO

Cecilie Raustein var leder av Studenttinget ved NTNU i 2019. Nå engasjerer hun seg nasjonalt og vil bli nestleder i Norsk studentorganisasjon.

Cecilie Bjørnsdotter Raustein

Cecilie Raustein håper å bli valgt som nestleder på NSOs landsmøte 17.-19. april.

– Jeg har tenkt lenge på dette, og engasjementet har bare vokst, sier hun til Khrono.

Hun vil bli nestleder fordi hun liker å jobbe på tvers av alle områder. Hun ønsker ikke å stille til valg som leder.

– Jeg trives egentlig godt med å jobbe litt mer i bakgrunnen, og så vil jeg ha muligheten til å jobbe mye med organisasjon og kultur, sier hun til Khrono.

Les også: Disse skal lede studenttinget ved NTNU det neste året.

Raustein har gjort ferdig en bachelor i matematiske studier. Dette året tar hun et årsstudium i nordisk språk og litteratur.

Hun mener studentbevegelsen fortsatt har en lang vei å gå med de store kjernesakene- studentboligdekning og studiestøtte. Hun ønsker også å bruke erfaringene hun fikk med å samle studentdemokratiene ved NTNU til å jobbe for å samle medlemslagene i NSO enda mer.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.