Nå er det klart hvilke studenter som skal inn i NTNU-styret

Med direktesendt debatt og digital spredning av informasjon økte valgoppslutningen blant studentene.

To nye studenter har fått plass ved NTNUs styrebord, her fra et styremøte i desember 2019.

Mandag ble det klart at studentene Mathilde Sjøhelle Eiksund og Simen Ringdahl er valgt inn i NTNU-styret, med henholdsvis Ingeborg Pedersen Reigstad og Andreas Knudsen Sund som varamedlemmer.

De nyvalgte representantene skal sitte i universitetsstyret fra 1.august 2020 til 31.juli 2021.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

- Det har vært et godt valg, tross utfordringer både for valgstyret og kandidatene me å nå ut til studentene når alle campuser er stengt, sier Per Kristian Røkkum Berget og Karoline Abildsnes, representanter for valgstyret, i en pressemelding.

- Vi er imponert over innsatsen fra kandidatene både før og under valget, og vi har fått mange positive tilbakemeldinger på debatten, sier de videre.

Nevnte debatt ble strømmet direkte på Youtube. I tillegg har valgstyret betnyttet sosiale medier, Blackboard, Innsida, e-post og studentvalgets egen nettside for å få ut oppslysninger og informasjon om kandidater og selve valget.

- Vi er fornøyd med valget som helhet, og vil takke alle som har stilt til valg, og de som har avgitt stemme, sier Berget og Abildsnes.

Totalt benyttet 3917 av de 38718 stemmeberettigede studentene seg av muligheten til å påvirke universitetsdemokratiet. Det gir en valgoppslutning på 10,12 prosent. Det er en økning på hele tre prosentpoeng fra fjorårets valg.