Oppfordrer til hjemmeeksamen

NTNU har oppfordret alle fagmiljøene til å endre eksamensform til hjemmeeksamen der det er mulig.

For mange studenter blir det ikke tradisjonell eksamen, heller ikke dette semesteret.

– Fagmiljøene har frist på seg til 1. november med å melde tilbake hvilke emner som endrer form til hjemmeeksamen, skriver prorektor Marit Reitan til Under Dusken.

Fortsatt er det opp til fagmiljøene selv å vurdere hvilke emner det er faglig forsvarlig å endre eksamensformen på, ifølge studentavisa. Men skal eksamen ikke gjennomføres som hjemmeeksamen, må det begrunnes.

NTNU har varslet at mer utførlig informasjon skal komme denne uka på Innsida.

Prorektor Marit Reitan til Under Dusken sier at faglærerne strekker seg langt for å lage gode løsninger for studenter som ikke kan eller ønsker å møte på campus. Det er imidlertid ikke lett for NTNU å vite hvem som sitter i karantene. Det er opp til studentene selv å informere faglærer eller studieveileder om dette. Reitan oppfordrer studenter som ikke ønsker å møte på campus, til å kontakte studieveileder.

– Vi har ikke mulighet til å tilrettelegge i stort monn for studenter som ikke reelt er i risikogruppa. Vi ønsker å komme studenter i møte i så stor grad som det er praktisk mulig. Studenter som er i ei risikogruppe skal få den tilrettelegginga de trenger uansett, sier hun til avisa.