Stakk med Robert Millar-prisen:

Uka ble best på markedsføring

Uka har kapret Robert Millar-prisen for 4. gang, og er igjen best på markedsføring i Trøndelag.

- Dette er utrolig stort for oss! Vi har satset mye på å forbedre Ukas profil på sosiale medier i år, og det har gitt resultater, uttaler sjef for Uka 2017 Martin Næss.
Publisert Sist oppdatert

Uka ble Årets Markedsfører i 2017. Kriteriene for å vinne er at virksomheten må kunne vise til strategiske og konkrete salgsmål, markedsføre seg på en kreativ og innovativ måte, og kunne vise til konkrete resultater av sin markedsføring.

Årets jury, som består av styremedlemmer i Trondheim Markedsforening, fikk først inn 40 nominasjoner. Ifølge en pressemelding fra Uka-17 ble 10 av disse invitert til å holde en kort presentasjon av sin markedscase for juryen, hvorav det ble plukket ut tre finalister. Disse tre finalistene var Norgeshus, Orkel og Uka, som alle presentert sine case på Markedskonferansen i Trondheim i dag.

Det står i juryens begrunnelse at Uka evnet å vise en god strategi, solide mål, god målgruppetenkning, kreativitet og gode resultater. Juryen lot seg imponere av den kirurgiske tilnærmingen til analyser av markedsføringen og resultater av den for å gjøre 2017 til et bedre år enn tidligere. Dette er 4. gangen Uka vinner Robert Millar-prisen, og er med dette historiens mestvinnende vinner av prisen. Tidligere har Uka vunnet prisen i 1987, 2005 og 2009.

- Dette er utrolig stort for oss! Vi har satset mye på å forbedre Ukas profil på sosiale medier i år, og det har gitt resultater. Og ekstra moro er det å utmerke seg som årets markedsfører, der vi vet det er beinhard konkurranse. Jeg er veldig stolt av alt PR-seksjonen vår har fått til, uttaler Uke-sjef Martin Næss.

Uka-17 solgte 97 000 billetter, som er ny historisk rekord, og 10 000 flere billetter solgt enn Uka-15. Uke-revyen stod for 20 000 av disse billettene.