Hva skal barnet hete?

Pengene til det nye bygget i Elgesetergate 10 er endelig på plass, men det viktigste gjenstår fremdeles: Å finne et navn.

Nybygget i Elgeseter gate 10 er planlagt med et totalt areal på rundt 19 000 kvadratmeter. Det skal samle helse- og sosialfagmiljøene ved NTNU og inneholde et stort treningssenter.

Etter at politikerne i september ga klarsignal til bygging av et nytt idretts- og helsebygg i Elgesetergate 10, har det blitt jobbet med forberedelser til byggestart, men det er ikke bare gravemaskiner, grunnberegninger og lysinnslipp som trenger ekstern ekspertise NTNU og studentsamskipnaden (Sit) skal bygge nytt. Nå ber de nemlig om hjelp til å navngi bygget.

De to utbyggerne holder nå navnekonkurranse for å få «inspirasjon og gode forslag til navneutvalget» meldes det gjennom Innsida. NTNU og Sit har også satt ned et navneutvalg som skal komme med sine endelige forslag i løpet av våren.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Konkurransen vil bli gjennomført de siste to ukene av april, og en vinner skal kåres i starten av mai. Det vil også, i god sportsånd, være premier til de tre juryen mener er best. Skjema for å sende inn ditt forslag vil dukke opp på samskipnadens sider etter påske.

Kravene til navnet er at det må være norsk, lett forståelig, enkelt å uttale og ha god lesbarhet. I tillegg må det ikke kunne forveksles med et eksisterende produkt, bygg eller firma.

Som eksempler viser de til byggene i Gjøvik som har fått navnene sine tematisk (forskjellige mineraler), Kalvskinnet, Akrinn og Sukkerhuset i Trondheim som har historiske navn og byggene i Ålesund som har navn inspirert av fagområde.

Det nye bygget skal kombinere samskipnadens behov for idrettsareal med NTNUs behov for nye arealer til undervisning og forskning innen helse- og sosialfagene som i dag i hovedsak holder til på Tunga.