Korona:

Sit stenger alle kantiner, treningssentre og studenthus

Studentsamskipnaden i Gjøvik, Ålesund og Trondheim (Sit) stenger kantiner og treningssentre for å redusere koronasmitten.

Idrettsbyggene er blant Sits tilbud som stenges torsdag. (arkivfoto)

Treningssentrene stenger klokka 12.00 torsdag, mens kantiner og kaffebarer stenger klokka 15.00, melder Sit torsdag formiddag.

Videre melder de at kursvirksomheten overfor studenter er redusert, og at studenthus og andre sosiale møteplasser som de driver for studenter stenger torsdag.

LES OGSÅ: NTNU stenger campus med umiddelbar virkning

Som UA meldte onsdag er helsestasjonen på Gløshaugen allerede stengt.

Samskipnaden opplyser at studentboliger, psykososial helsetjeneste og barnehager holdes åpne. I tillegg holdes Rápido-kioskene på Gløshaugen og Dragvoll åpne. Der selges det innpakket mat, men Sit vurderer om de skal finne alternative tilbud for å kjøpe mat der det er stengt.

- Vi beklager de konsekvenser stengingen får for våre studenter, men dette er et tiltak i den nasjonale dugnaden for å begrense koronasmitten, sier administrerende direktør Audhild Kvam i Sit i en pressemelding.

Følgende studenthus blir stengt torsdag: Loftet, Huset, Banken, aktivitetsrommet på Nedre Berg, Lerkendal, Magoto. Sit ber også foreninger som holder til i kjellerne på Moholt om å stenge.

Samskipnaden drifter flere barnehager og opplyser om at deler av denne virksomheten blir redusert. Dette gjelder blant åpen barnehage, kulturverksted, barnebursdager, og praksisplasser.

Les alle UAs saker om koronaviruset her.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.