Fem vil bli rektor ved Universitetet i Sørøst-Norge

Nåværende rektor Petter Aasen er én av søkerne.

Petter Aasen USN

Det er fem personer som har søkt jobben som ny rektor ved Universitetet i Sørøst-Norge.

I tillegg til nåværende rektor Petter Aasen (66), har også viserektor Jarle Tommy Bjerkholt (55) vist sin interesse. Bjerkholt er viserektor for forskning, innovasjon og internasjonalisering.

De tre andre søkerne er, ifølge universitetets nettside, Jørgen Almlund (57), som er selvstendig næringsdrivende, Thorbjørn Johan Gaarder (64), som er Chief Credit Officer, og Egil Trømborg (54), eier av T2B consultancy.

Styret skal etter planen behandle ansettelsessaken i sitt møte 21. november. USN har engasjert et rekrutteringsbyrå som søker etter aktuelle kandidater. Styret kan velge å vurdere disse, selv om de ikke står på søkerlista.