Nå varsler også Sintef permitteringer

Ansatte i Sintef manufacturing vil bli varslet om permitteringer i neste uke.

Alexandra Bech Gjørv er konserndirektør i Sintef. Nå må også hennes virksomhet varsle permitteringer.

Denne uken og i starten av neste uke vil det gå ut varsel om permitteringer til flere ansatte i Sintef manufacturing AS, forteller strategi- og kommunikasjonsdirektør, Vincent Fleischer til Forskerforum.

Koronakrisen går hardt utover forskningsinstituttene. Tidligere har Norce og Fafo meldt om at det har blitt sendt permitteringsvarsler til ansatte.

LES OGSÅ: Forskningsinstitutter permitterer

Nå følger Sintef etter. Det er i første omgang sendt ut permitteringsvarsler til ansatte i Sintef manufacturing AS, som er et kompetansesenter for vareproduksjon.

– Denne uken og i starten av neste uke vil det gå ut varsel om permittering til flere ansatte i Sintef manufacturing AS, som, med sin sterke tilknytning til de store bedriftene i industriparken på Raufoss, hvor flere er leverandører til den hardt rammede europeiske bilindustrien, per i dag er den mest utsatte delen av Sintefs virksomhet, skriver strategi- og kommunikasjonsdirektør, Vincent Fleischer, i en-post til Forskerforum