Ytring:

Merker ingen wow-effekt ved å benytte Blackboard

Er det bare meg som opplever Blackboard som en lite faglærervennlig plattform sammenlignet med It's learning?

Førsteamanuensis Bassam Hussein synes NTNUs nye e-læringsplattform, Blackboard, er tungvint å bruke.
Publisert Sist oppdatert

For eksempel: Når en underviser har over 250 studenter i sitt emne er det lite produktivt at Blackboard tillater studentene å melde seg i en prosjektgruppe, men ikke å melde seg ut. Denne ærefulle oppgaven må gjøres av underviseren i emnet.

Hvorfor det?

Og hver gang man oppretter en ny gruppe må alle oppgavene redigeres for å inkludere denne nye gruppen.

Hvorfor det?

På It's learning var det også mulig for underviseren å gi «felles-vurdering» av flere oppgaver, for eksempel (fullført eller ikke fullført) . Dette var en nyttig funksjon når man hadde flere hundre svar som trengte ikke individuell tilbakemelding men kun en markering på at studenten har vært til stedet under for eksempel en simulering i klasserommet. I Blackboard må underviseren klikke på hvert enkelt studenten for å gi en fiktiv karakterer.

Hvorfor det?

Og for å ikke snakke om disse fiktive karakterer som må fastsettes, på tross av at de fleste øvingene man retter er godkjent / ikke godkjent type oppgaver.

Jeg har ennå ikke oppdaget en eneste funksjon i Blackboard som får meg til å rope wawwwwww dette trengte jeg ... tvert i mot .... det har vært krevende og unødig mye arbeid for meg som underviser.

Jeg savner It's learning.