18 nye tilfeller av korona ved NHH

De siste to døgnene har 18 studenter ved Norges Handelshøgskole i Bergen fått bekreftet koronasmitte.

Det roet seg ned i Bergen etter utbruddet i slutten av august, men nå øker antallet smittetilfeller igjen.

Artikkelen er oppdatert med nye tall

Bergen kommune opplyste torsdag om 18 nye tilfeller siste døgn. Tolv av disse er studenter ved NHH. Dagen før ble seks NHH-studenter konstatert smittet, melder Bergens Tidende.

Fredag ettermiddag varslet kommunen at 57 personer har fått påvist koronasmitte i Bergen det siste døgnet. Om dette øker antallet smittede studenter, er ikke kjent foreløpig. Smittesporingen viser at mange smittetilfeller er knyttet til vorspiel, fest og besøk, men også til noen utesteder.

Høyskolen hadde et større utbrudd etter studiestart i slutten av august, totalt er 172 studenter smittet siden den gang.

NHH har torsdag diskutert tiltak knyttet til fysisk undervisning, men de har valgt å avvente en beslutning til fredag.