Foreløpig problemfri eksamensavvikling

Mandag startet en noe annerledes eksamensperiode ved NTNU.

Det blir ikke eksamener slik vi er vant til å se dem i år, med rekke på rekke av studenter. Men etter første dag med hjemmeeksamener digitalt melder NTNU at det hele har foreløpt så godt som problemfritt.

I en intern nyhetsmelding opplyser NTNU at oppstarten av årets noe annerledes eksamensperiode har gått tilsynelatende problemfritt.

Mandag var 1424 studenter gjennom muntlig eller skriftlig eksamen. Ifølge NTNU var det noen som tok kontakt og hadde behov for hjelp knyttet til innlevering, men det er ikke rapportert om feil knyttet til eksamenssystemene.

- Det ser ut som om både faglærere og studenter har forberedt seg godt til hjemmeeksamen og en annerledes eksamenssituasjon, sier Siri Brunvoll, faggruppeleder for eksamen ved NTNU i meldingen.

Det var i slutten av mars NTNU besluttet at det ikke ville bli gjennomført eksamener dette semesteret som krevde oppmøte.

«På grunn av den ekstraordinære situasjonen med koronavirus, har rektor vedtatt at eksamener med fysisk oppmøte på campus ikke vil bli avviklet våren 2020» skrev ledelsen da.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.