Studentene sliter med hjemmestudier

Etter at skoler og høyskoler ble stengt 12. mars, har norske studenter økt skjermtiden sin med 30 prosent og sliter med å studere hjemmefra.

Skjermtida øker, studentene sliter med fokuset på selve lesingen når man skal studere hjemmefra, viser undersøkelsen.

86,4 prosent av studentene føler seg mindre produktive når de studerer hjemmefra, har selskapet bak appen Hold funnet ut i en undersøkelse.

Undersøkelsen viser at halvparten av studentene står opp i 11-12-tiden, og mange får bare unnagjort et par timers studier om dagen. Studentene bruker 29 timer foran skjerm i uka, som tilsvarer 4 timer og 8 minutter om dagen.

De største utfordringene med å jobbe hjemmefra er digitale distraksjoner, manglende rutiner, tidsstyring, ingen arbeidsplass og motivasjon, skriver Hold.