Ytring:

Etabler Dragvoll som innovasjonscampus

Før vi setter oss ned og venter på flyttebilen fra Dragvoll, må vi bygge kunnskap om hva fremtidens campus kan være. Vi ønsker en debatt om hvordan campus Dragvoll kan brukes for å prøve ut innovative konsepter for læring, og til å forske på ulik praksis for undervisning, skriver forfatterne av dette innlegget.

Forfatterne av dette innlegget utfordrer NTNU-rektor Gunnar Bovim til å etablere Dragvoll som innovasjonscampus.

Kunsthistoriker Margrethe Stang etterlyser en debatt om hva campus Dragvoll skal være den dagen fagmiljøene flytter. Vi mener det er viktig å diskutere hva bygningsmassen skal brukes til mens vi fortsatt er her.

Rom for fellesskap og læring

SHOT-undersøkelsen 2018 viser at en fjerdedel av alle studenter er ensomme. Dette er en av flere viktige utfordringer vi må møte. God læring handler ikke om antall lesesalsplasser eller innovative rom, men om hvor godt studenter og undervisere trives og bruker de arealene vi utvikler. Campus må utformes for å bidra til trivsel og god og variert undervisning.

10 år på å utforske fremtidens campus

Fremtidens campus vil forme fremtidens praksis. Tida frem mot flytting må vi bruke godt til å prøve ut ulik praksis, og til å forske på vår egen undervisning og læring. Erfaringene kan gi oss grunnlaget vi trenger for å si noe om hva vi ønsker at campus skal være.

Gunnar Bovim sier vi skal være så fremoverlent at vi av og til risikerer å gå på en smell. Vi lener oss herved fremover, og utfordrer Rektor til å etablere Dragvoll som innovasjonscampus 2020-2025! #ChallengeCampus

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

Les flere ytringer her.