Teknologimiljøer ser etter muligheter for samarbeid

Teknologer og matematikere fra NTNU og høgskolene i Sør-Trøndelag, Gjøvik og Ålesund møttes til åpen dag for å bli kjent.

Førsteamanuensis Hao Wang ved Høgskolen i Ålesund fortalte under sin presentasjon at de har hatt stor økning i antall søkere etter at det ble klart at de blir en del av nye NTNU.

Rundt 100 personer deltok da Fakultet for informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk (IME) ved NTNU torsdag inviterte til åpen dag for sine kommende kolleger ved fusjonshøgskolene.

- Vi forsøker å skape et miljø for samarbeid. Først er det presentasjoner på et overordnet plan, før vi deler inn etter fagmiljøer, og de interessante diskusjonene om samarbeid innen forskning og utdanning kan starte, sier Harald Lenschow ved IMEs fakultetsadministrasjon.

Målgruppen for arrangementet var vitenskapelig ansatte.

På grunn av et kolliderende arrangement ved Høgskolen i Ålesund, var representasjonen fra Ålesund relativt lav, men Høgskolen i Gjøvik og Høgskolen i Sør-Trøndelag var godt representert.

Da UA var til stede holdt førsteamanuensis Hao Wang ved Høgskolen i Ålesund presentasjon. Han kunne fortelle om en kraftig økning innen flere studier etter det ble klart at høgskolen blir en del av det nye NTNU.