NTNU brukte mest på reklame i 2018

Universitets- og høyskolesektoren sto for nesten halvparten av reklameutgiftene i staten i 2018. Institusjonen som brukte mest var NTNU.
NTNUs «Challenge»-kampanje har vært omdiskutert. I 2018 brukte NTNU over 21 millioner kroner på reklame, kampanjen inkludert. 
        
            (Foto: Tord Dale)

NTNUs «Challenge»-kampanje har vært omdiskutert. I 2018 brukte NTNU over 21 millioner kroner på reklame, kampanjen inkludert.  Foto: Tord Dale

Statlige universiteter og høyskoler brukte i fjor 92 millioner kroner på reklame, i hovedsak mot potensielle fremtidige studenter, skriver Forskerforum. Tallene har de hentet fra Statsregnskapet.no, og de viser at reklamebudsjettene ble økt med tolv millioner sammenlignet med 2017.

De 92 millionene utgjør ifølge nettstedet 42 prosent av statens samlede kostnader til reklame og markedsføring. Mest penger var det NTNU som brukte med rundt 21 millioner kroner, foran Universitetet i Tromsø med 12,6 millioner og Universitetet i Sørøst-Norge med 8,9 millioner kroner på tredjeplass.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

UA vil gjerne ha dine kommentarer. Kommentarer fra anonymiserte brukere og kommentarer med personangrep vil bli slettet. Kommentarer som inneholder lenker må godkjennes manuelt. Det kan derfor ta noe tid før slike kommentarer dukker opp i kommentarfeltet.
comments powered by Disqus
Siste fra forsiden

UAs julekalender:

Ser du hvem dette er?

Dagens hint: Doktoren i nord er både doktor og doktor.

UAs julekalender:

Ser du hvem dette er?

Dagens hint: Har jobbet med både aluminium og olje. Om hun har arvet morens herskapelige interesser vites ikke

- Hun har full støtte i styret

- Det har vært en meget omfattende prosess, med oppgaver til kandidatene og personprofilanalyser, sier styreleder Svein Richard Brandtzæg.

Rektor Anne Borg: - Tid for konsolidering

- Nå må vi ta ned de ballene som er oppi lufta, sier Anne Borg. Hun er tydelig på at reformtakten skal ned med henne som rektor.