Kritikkverdig behandling

Som vist i UA nylig har Arnulf Kolstad blitt kritikkverdig behandlet. Denne saken har pågått en stund, og personlig har jeg interessert meg i sakens gang. Det triste med dette som skjer rundt Kolstad og hans benektelse av emeritus- tittelen, er at jeg ikke er overrasket i det hele tatt. Denne slags vondvilje fra både psykologisk fakultet og fra instituttet er tragisk nok velkjent for meg og mine medstudenter. Personlig var jeg i strid med da både fakultetet og instituttet da jeg var student ved NTNU. Jeg ble ikke hørt og jeg ble ignorert, og usannheter var dagligdags fra lederne ved både fakultetet og instituttet.

Jeg håper på en forandring i både kulturen og i styret ved disse to instansene. La første skritt være å innrømme urettferdigheten gitt til Kolstad, og gi han de rettighetene som blir gitt alle andre.