Tidligere studiesjef fikk Kongens fortjenstmedalje

NTNUs tidligere studiesjef og prosjektdirektør for campusutvikling, Inge Fottland, ble tildelt utmerkelsen på Lerchendal gård tirsdag.

Inge Fottland er tidligere studiesjef og prosjektdirektør for campusutvikling ved NTNU.

Fottland fikk utmerkelsen for sin rolle i utviklingen av universitetssykehuset St. Olavs hospital, fra planlegging til byggestart, ifølge en pressemelding fra NTNU.

I tidsrommet 1989-2002 var Fottland, som nå er pensjonist, fylkeshelsesjef og deretter prosjektdirektør i utbyggingsprosjektet «RIT2000».

I anbefalingsbrevet til slottet skriver Fylkesmannen i Sør-Trøndelag dette:

«St. Olavs hospital, universitetssykehuset i Trondheim har mottatt en rekke priser, blant annet fikk sykehuset sju av ti priser under verdenskongressen for helsearkitektur i Toronto i Canada i 2014.

Fottland har også vært prosjektdirektør for campusutvikling ved NTNU, og en viktig brikke i utviklingen av et by-integrert universitet».

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.