Seks studenter vil inn i NTNUs styre

Tre kvinner og tre menn kniver om å komme inn i styret ved NTNU. - Dette blir et veldig godt valg, sier nåværende styrerepresentant og leder av studentenes valgstyre Anja Beate Andersen.

Avtroppende. - Vi har mange gode kandidater. Dette blir et veldig godt valg, sier nåværende styrerepresentant og leder av studentenes valgstyre, Anja Beate Andersen.

Fristen for å stille til styrevalget 2018 for studenter gikk ut fredag 13. april. Det var totalt seks kandidater som meldte seg, tre kvinner og tre menn. Følgende personer er kandidater fra studentene til NTNUs styrevalg 2018:

- Nora Iman Hagesæther (HF) Kiuomars Emami (ØK)
- Lars Føleide (IE)
- Siri Arnesen (AD)

- Philip Lautin Jackson (SU)

- Ida Johnsen Ingebrigtsen (HF)

Valgstyret er veldig fornøyd med kandidatene som har stilt til valg, og uttaler i en melding at de gleder seg til valget 30. april - 6. mai. Kandidatene stiller til utspørring i Storsalen på Studentersamfundet søndag 29. april kl. 18.00.

De som vinner valget vil starte sin periode 1. august 2018 og sitte frem til 31. juli 2019.

- Vi har mange gode kandidater. Dette blir et veldig godt valg, sier nåværende styrerepresentant og leder av studentenes valgstyre Anja Beate Andersen, og legger til:

- Det blir spennende å se om vi setter rekord i valgoppslutning.

I år kommer det også til å benytte en valgomat under valget. Valgstyret håper denne kan bidra til økt oppslutning i valget.