Avlyser alle konserter og lytter til erfarne helsefolk

Institutt for musikk vil bidra til at tempoet i smittespredningen av viruset ikke skal gå for hurtig

Nora Bilalovic Kulset oppfordrer flere til å tenke selv i denne uvanlige situasjonen.

Ett av tiltakene er at instituttet avlyser alle konserter og andre arrangementer som ikke er studieplanfestet, fram til 25. mars.

- Jeg vil gjerne at flere skal tenke selv og iverksette gode tiltak de kommende to ukene slik at vi får stoppet smittekurven som akkurat nå ser ganske ille ut, sier instituttleder Nora Bilalovic Kulset.

Instituttet har sendt ut følgende informasjon:

«Institutt for musikk lytter til erfarne helsefolk og vil i de to kommende ukene gjøre vårt for å bidra til at tempoet i smittespredningen av Koronaviruset ikke skal gå for hurtig.

Ett av våre tiltak er at vi avlyser alle konserter og andre arrangement som ikke er studieplanfestet, fram til 25. mars.

Vi er heldige som kan gjøre dette uten økonomiske konsekvenser, noe som ikke gjelder flere av våre studenter og ansatte som også livnærer seg som freelance musikere.

Og vi er ikke redde for om noen mener vi overreagerer. Dersom dette viser seg å gå bra, kan det være bidrag som dette som gjorde at det gikk bra.

To uker med å holde oss litt mer i ro og være litt mindre sosiale kan bidra mye i de påfølgende ukene».