Medisin- og helsefagstudenter må trolig tjenestegjøre på sykehuset

Selv om all praksis for studentene nå avsluttes, så kan det bli behov for at de jobber på St. Olavs hospital.

St. Olavs hospital kan komme til å trenge hjelp fra NTNUs studenter i tiden som kommer.

Studenter skal fortsatt møte på jobb på St. Olavs hospital dersom de har et ansettelsesforhold der, skriver stolav.no.

Dette gjelder selv om all praksis nå avsluttes etter at NTNU har avlyst alt av fysisk undervisning og praksis.

Det er forventet at helsetjenesten kommer til å ha behov for flere av studentene i tiden som kommer.

«Alle studenter innen medisin- og helsefag må forvente å bli mobilisert for å tjenestegjøre», skriver sykehuset på sin nettside.

Det er Helse Midt-Norge og kommunehelsetjenesten som er ansvarlige for eventuell mobilisering av studenter.

NTNU ber på sin side studentene om å stille seg disponible.