Sand mellom tærne på campus Levanger

Nord Universitet har noe andre campuser kan se langt etter: Ei kritthvit sandstrand

Gudmund Hernes kalte Røstad i Levanger «det fineste høgskoleområdet øst for California» da han var utdanningsminister. Nå kan de til og med skryte av å ha ei sandstrand.

Det er mye faglig arbeid som kan gjøres på stranda. Og fra nå av kan studentene ved campus Levanger sitte under en parasoll, med sand mellom tærne, og lese til eksamen. Alternativt vifte litt med tærne. For denne uka fikk campusen sin egen kritthvite sandstrand.

Og er ikke konsentrasjonen på topp, er det bare å ta et slag strandvolleyball, eller bygge seg et sandslott.

I hvert fall så lenge sola skinner.

Stranda ligger et steinkast fra campusen, og med sauer som beiter rett ved siden av, er idyllen fullkommen.

Vil du bli grønn av misunnelse og se hvor fint det er blitt? Da kan du ta en titt på denne fillmen: Ny sandstrand på Røstad