To NTNUere kjemper om ledervervet i NSO

Fem NTNU-studenter har meldt sitt kandidatur til ledelsen i Norsk studentorganisasjon. To av dem ønsker å bli studentenes nye leder.

Under landsmøtet i starten av april vil de fem kandidatene måtte overbevise delegatene om at det er de det bør stemmes på, slik kandidatene gjorde under landsmøtet i 2018(bildet).

Totalt fem personer ønsker å lede Norsk studentorganisasjon (NSO) det neste året. De fem er Truls-Einar Johnsen fra Universitetet i Bergen, Lars Føleide fra NTNU, Maya Sol Sørgård fra Handelshøyskolen BI, Susann Andora Biseth-Michelsen fra Universitetet i Oslo og Marte Øien fra NTNU.

Både Marte Øien, dagens nestleder, og Lars Føleide stiller til valg som ny leder av NSO.

Det betyr at Fam Karine Heer Aas, som meldte sitt kandidatur til ledervervet offentlig allerede i januar, har trukket seg.

LES OGSÅ: NSOs nestleder Marte Øien vil bli leder, og den sittende lederen tar ikke gjenvalg

Til vervet som nestleder stiller tre kandidater, Vilde Henningsgård fra Oslomet, Felipe Garcia fra NTNU og Fatema Al-Musawi fra Universitetet i Stavanger.

Følg UA på Facebook, Twitter og Instagram.

I tillegg til de to ledervervene skal landsmøtet også velge fag- og forskningspolitisk ansvarlig, fag- og læringsmiljøpolitisk ansvarlig, velferds- og likestillingsppolitisk ansvarlig og internasjonalt ansvarlig.

I kampen om vervet som fag- og forskningspolitisk ansvarlig stiller Christine Eide fra Universitetet i Oslo, Arild Johannessen fra Høgskolen i Innlandet, Magnus Johannesen fra NTNU og William Giffen Sæbø fra Oslomet.

Kampen om å bli velferds- og likestillingspolitisk ansvarlig står mellom Ragnhild Karlsen Dalslåen fra NTNU, Lars Føleide fra NTNU, Rebecca Marum fra Universitetet i Tromsø og Fam Karine Heer Aas fra MF Vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn.

Til vervene som fag- og læringsmiljøpolitisk ansvarlig er det bare en person som har meldt seg, Julie Størholdt Iversen fra Oslomet. Situasjonen for internasjonalt ansvarlig er den samme, med en kandidat - Stian Skarheim Magelssen fra Norges miljø og biovitenskapelige universitet.

I tillegg har 24 personer meldt seg til de 13 plassene i NSOs sentralstyre.